15/10/2014

Només un 25% dels advocats usa el català als escrits judicials
Ho admeten uns 300 lletrats
L'ICAB admet que cal millorar-ho si es vol una justícia de proximitat

Els advocats del Col·legi d'Advocats de Barcelona (ICAB) —que abraça tretze partits judicials del Barcelonès i l'Alt Penedès—, a l'igual que gran part dels magistrats que exerceixen a Catalunya suspenen en l'ús del català a l 'administració de Justícia. Les sentències dictades al nostre país en català només representen el 12,3% del total l'any 2013, mentre els escrits judicials redactats en català pels advocats puja a un escàs 25,52%, segons admeten més de 300 lletrats enquestats per l'ICAB i recollit en l'informe sobre l'estat de la Justícia de 2014. Els mateixos advocats afirmen que redacten el 37,3% d'escrits no judicials en català, mentre el 45% ho fan en castellà, i un 5,9% en anglès.

En aquest sentit, Eva Pous, diputada de la junta de govern de l'ICAB va afirmar ahir que un dels principals motius pels quals els advocats catalans mantenen la llengua castellana és “el respecte al magistrat i al fiscal”, ja que la majoria venen d'altres comunitats. No obstant això, força d'aquests jutges i fiscals fa anys que exerceixen a Catalunya. Amb tot, des del Col·legi d'Advocats de Barcelona —en el seu informe de 2014— s'admet que cal “treballar en aquest sentit perquè la proximitat que volem de la Justícia també passa per l'idioma utilitzat”.

LA FRASE

Font i Foto: elpuntavui.cat