15/05/2014

Juristes contra la pèrdua de drets dels ciutadans

El Col·legi d'Advocats de Barcelona, el Sindicat de Secretaris Judicials, l'Associació Catalana de Juristes Demòcrates, la Unió Progressista de Fiscals, Jutges per a la Democràcia i la Plataforma Ciutadana per a una Justícia de Tots van denunciar ahir “la pèrdua de drets del ciutadà en matèria de justícia” que implicaran els canvis legislatius que impulsa el govern del PP a l'Estat espanyol.

Representants d'aquests operadors jurídics van participar en la lectura del manifest La Justícia està en joc, en el qual es rebutgen les taxes judicials “catalanes i espanyoles”, la reforma de la llei d'assistència jurídica gratuïta, i la futura llei orgànica del poder judicial i la llei de seguretat. En la lectura van participar-hi el degà dels advocats, Oriol Rusca, i el magistrat de l'Audiència Francesc Uria. A més, ahir lletrats del torn d'ofici van atendre uns tres-cents ciutadans.

Font: El Punt Avui