15/04/2021

Igualtat de gènere i lideratge femení: una meta a assolir

L’ICAB i Fundació La Caixa organitzen una taula rodona sobre el lideratge femení i els ODS

• La ponència aborda el paper del #LiderazgoFemenino en la consecució de les principals agendes internacionals de sostenibilitat i desenvolupament

• A més, la materialització dels #ODS5 i #ODS16 i la incidència de les #TIC al medi ambient

La degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Maria Eugènia Gay, ha defensat aquest dimecres el paper que el lideratge femení exercirà en la consecució de les principals agendes internacionals, tenint en compte la transversalitat i el caràcter instrumental de la perspectiva de gènere i la igualtat d’oportunitats per apuntalar un desenvolupament veritablement sostenible que situï la persona en el seu nucli d’acció. Gay ha sigut una de les ponents de la jornada organitzada pel Col·legi de l’Advocacia de Barcelona i la Fundació La Caixa al Palau Macaya, on s’ha celebrat una taula rodona titulada ‘Actualitat i ODS’ amb l’objectiu d’analitzar com s’està avançant per assolir els objectius de desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.

A més de la degana dels advocats barcelonins, han participat en el debat Anna Gener, CEO de Savills Aguirre Newman Barcelona; Helena Torras, fundadora i sòcia directora de Seastainable Capital, i Arancha Ruiz, Headhunter & Talentist. La diputada de la Junta del Govern de l’ICAB, Susana Ferrer, ha presentat i moderat la taula rodona.

Objectius de desenvolupament sostenible

La degana de l’ICAB també ha assenyalat que «la igualtat de gènere i d’oportunitats apareixen referides en altres metes dels ODS com a elements imprescindibles per a la seva realització, com, per exemple, en la 4.7, on per promoure una educació de qualitat, la igualtat de gènere se situa al mateix nivell d’importància que els drets humans»

D’altra banda, Torras ha explicat la importància que els models de lideratge basats en la competitivitat i en l’individualisme es transformin en models de caràcter més col·laboratiu, en què s’exigeixen una sèrie d’habilitats per a les quals les dones tenen més predisposició, habilitats tals com la comunicació assertiva, l’escolta activa i el fet d’incorporar i gestionar en els equips la diversitat, com a motor de creació de riquesa. Per això ha volgut destacar la importància de les ‘start ups’ i la ‘blue economy’, quehan evolucionat de manera dràstica en els últims 20 anys. «Cada vegada hi ha més persones que entenen que la inversió no pot estar deslligada de l’impacte del planeta», explica la ponent.

De la mateixa manera la degana ha posat èmfasi en com de car surt malgastar el talent i el lideratge femení, sobretot en sectors que són intensius en capital humà, com passa en el de l’advocacia, on l’intangible més gran són les persones.

Anna Gener, CEO de Savills Aguirre Newman Barcelona, ha tractat el tema de les metes dirigides a la materialització de la igualtat i l’economia del món empresarial, així com els plans i objectius de la ciutat de Barcelona a escala estructural. «Les ODS tenen en compte el desenvolupament urbà inclusiu i que genera oportunitats. Ara mateix hi ha una cosa clara, Barcelona s’ha quedat petita, és el moment de pensar en un nou eixamplament», ha afirmat.

L’ICAB també té un compromís en la consecució de l’ODS número 16, promoure societats justes, pacífiques i inclusives, ja que suposa una oportunitat per revisar metodologies i reforçar la capacitat, la solvència i la legitimitat. Per això, Arancha RuizHeadhunter & Talentist, ha definit la importància de les ODS junt amb el talent. «A Barcelona hi ha moltíssim talent, és més sense el talent m’atreveixo a dir que no som res, per ells és important invertir-hi», ha sentenciat.