08/10/2014

ICAB i ICAM fan front comú per abordar les qüestions que preocupen a l’advocacia

Les Juntes de Govern dels Col·legis d’Advocats de Madrid i de Barcelona s’han reunit avui per debatre i abordar qüestions que preocupen i afecten l’activitat professional de l’advocacia.

En aquesta primera trobada  que  mantenen les actuals Juntes de Govern d’ambdues institucions s’ha tractat, entre d’altres matèries, els  últims  canvis  que s’han produït en el Ministeri de Justícia i la disposició mostrada pel seu nou titular a revisar  les  lleis en vigor i alguns projectes legislatius.

Ambdues institucions han suspès els actes reivindicatius contra la Llei de Taxes i la Llei de Justícia Gratuïta, a l’espera de l’entrevista personal que ha tingut lloc durant la tarda amb el nou titular de Justícia, Rafael Catalá, per tractar aquestes qüestions i d’altres que preocupen l’advocacia, donada la bona predisposició del ministre al diàleg i consens.

Entre altres assumptes analitzats per les dues Juntes de Govern està la Llei de Serveis i Col·legis professionals i la seva incidència en el funcionament operatiu de la vida col·legial degut al seu caràcter intervencionista ja que no té en compte el valor de la col·legiació com a garantia d’independència i de qualitat dels serveis professionals en benefici dels drets dels ciutadans.

Aquesta reunió neix amb una vocació de continuïtat per seguir avançant en l’interès comú i buscar propostes que millorin la gestió i l’activitat professional dels col·legiats.

En finalitzar la reunió i amb motiu del Dia Mundial contra la Pena de Mort, que se celebra el proper 10 d’ octubre, ambdues Juntes han elaborat un Manifest subscrivint un compromís públic en pro de l’abolició de la pena de mort davant els  Estats i les organitzacions internacionals.

La degana de l’ICAM i el degà de l’ICAB es reuneixen amb el ministre de Justícia, Rafael Catalá

En l’entrevista celebrada aquesta tarda a porta tancada, el degà del Col·legi d’Advocats de Barcelona, Oriol Rusca, i la degana del Col·legi d’Advocats de Madrid, Sonia Gumpert, han traslladat al ministre de Justícia, Rafael Catalá, la preocupació de l’advocacia per les greus conseqüències que comporta la Llei de taxes judicials a la ciutadania, així com per la forma en què es vol modificar la Llei de Justícia Gratuïta, la Llei de demarcació i planta, entre d’altres reformes legislatives.

L’objectiu de l’entrevista ha estat, entre d’altres aspectes, traslladar al nou ministre el malestar de l’advocacia per la Llei de taxes, una llei que dificulta l’accés dels ciutadans a poder reclamar els seus interessos davant els tribunals. Com ambdues institucions han denunciat en reiterades ocasions aquesta llei posa en perill la tutela judicial efectiva.

Des l’advocacia es veu amb positivitat el caràcter dialogant i de consens de Rafael Catalá, així com que en la seva presa de possessió hagués ja parlat de reforma de la Llei de taxes judicials. També s’espera que la nova etapa que s’ha iniciat en el Ministeri de Justícia, amb Rafael Catalá, al capdavant permeti un major enteniment i una major fluïdesa entre els operadors jurídics i el Govern, sobre iniciatives legislatives que afecten directament a la ciutadania. L’advocacia està sempre oberta al diàleg i al treball conjunt per al bé social.

De la reunió amb el ministre els dos degans han sortit esperançats per la proximitat i disposició del ministre vers  l’advocacia, els professionals i els drets dels ciutadans.

Font i Foto: Eljurista.cat