03/02/2015

Greuge amb els advocats italians
Cinc estudiants demanen al Suprem que suspengui un reial decret espanyol que fa desaparèixer l'homologació de llicenciatures i els “discrimina”
La norma podria afectar uns 9.000 estudiants, universitats i col·legis

El Ministeri d'Educació, amb coneixement de causa o no, ha fet miques una realitat amb diversos damnificats. Es tracta de l'homologació de llicenciatures. Fins ara, cada any uns 3.000 llicenciats en dret demanen l'homologació de la carrera a l'Estat espanyol perquè, amb vuit mesos d'un curs aquí, s'estalviaven els prop de dos anys de formació i pràctiques que se'ls exigeix al seu país per poder exercir com a advocats, tal com ara es fa a l'Estat espanyol. Els futurs lletrats italians s'aprofitaven de la norma, però també les universitats que ofereixen aquests cursos, així com els col·legis professionals, perquè, com fixa la llei, aquests llicenciats comunitaris hi han d'estar inscrits durant tres anys i pagar la quota, malgrat que treballin al seu país.

Aquesta bicoca compartida es va trencar el novembre passat, quan el ministeri va publicar el reial decret que fixa els requisits per a l'homologació i equivalència de titulació i nivell acadèmic universitari oficial i per a la convalidació d'estudis d'estrangers d'educació superior. L'advocat Javier García Mallol, en nom de cinc estudiants italians, ha demanat ara al Tribunal Suprem que, com a mesura cautelar, suspengui la norma, “perquè és discriminatòria i contrària a directives europees”. I és que el decret fixa que mentre els estudiants nacionals tenen fins al 2017 per acabar la llicenciatura, als estrangers ja se'ls ha suspès la convalidació i els obliga a fer el màster oficial i l'examen. Els estudiants i les escoles se senten “molt perjudicats”, i García Mallol demana, com a mínim, que tinguin també els dos anys de marge.

Font i Foto: El Punt Avui