19/05/2014

Gordó manifesta que les reformes del Govern de l'Estat en matèria de justícia afecten la tutela judicial efectiva i suposen una regressió dels drets dels ciutadans

El conseller de Justícia, Germà Gordó, s’ha referit en el seu discurs a les múltiples reformes que està realitzant el Govern espanyol i que trepitgen les competències de la Generalitat de Catalunya en matèria de justícia. Gordó també ha dit que aquestes reformes afecten directament la tutela judicial efectiva i suposen una regressió dels drets dels ciutadans.

En aquest punt, Germà Gordó s’ha estès en la modificació del règim de col·legiació que impulsa l’Estat amb el Projecte de llei de serveis professionals, i ha assegurat que, davant d’aquesta proposta que vol centralitzar i uniformitzar,

Durant el seu parlament, el conseller de Justícia ha fet esment també de la proposta per a l’accés a la professió, que, com ha recordat, vulnera les competències de la Generalitat, i ha afegit que

Al llarg de la seva intervenció, el titular de Justícia s’ha referit, una vegada més, a la voluntat del Govern espanyol de modificar la demarcació i planta judicial i també a la llei de taxes judicials estatals. Sobre la primera proposta, Gordó ha dit que allunya la justícia del ciutadà, i a propòsit de la segona llei ha manifestat que impedeix la tutela judicial efectiva del ciutadà.

El conseller Gordó ha finalitzat el seu discurs destacant la importància del diàleg per resoldre els problemes i ha manifestat:

L’acte ha comptat amb l’assistència del degà del Col·legi d’Advocats de Terrassa i president del Consell dels Il·lustres Col·legis d’Advocats de Catalunya, Miquel Sàmper; el president del TSJ de Catalunya, M. Àngel Gimeno, i l’alcalde de Terrassa, entre altres autoritats.

Font: gencat.cat