
La degana de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Reus (ICAReus), Encarna Orduna Pardo, és des d'ahir la nova presidenta del Consell de l'Advocacia Catalana (CICAC), en substitució del fins ara president de la institució, el degà de Figueres, Joan Ramon Puig, que deixa el càrrec després que hagi expirat el seu any de mandat. La degana del Col·legi de Tortosa, Marta Martínez Gellida, assumeix les funcions de vicepresidenta, mentre que Estela Martín, degana de Tarragona, serà la nova secretària. La comissió permanent la completen el degà de Vic, Rogeli Montoliu, que exercirà de tresorer, mentre que els vocals seran Jesús Sánchez, degà del Col·legi de Barcelona; Joan Martínez, degà de Granollers; i el mateix Joan Ramon Puig.
El nomenament d'Orduna al capdavant de l'Advocacia Catalana es va produir ahir, en el plenari celebrat a la seu de la institució, a Barcelona. La presidència del Consell l'elegeixen els degans i deganes dels catorze Col·legis de l'Advocacia de Catalunya en votació secreta.
La nova presidenta del Consell de l'Advocacia Catalana s'ha marcat com a objectiu consolidar la institució com «una eina útil al servei de l'advocacia i construir un projecte col·lectiu amb tots els col·legis de l'advocacia per millorar la justícia». Orduna considera que toca més que mai «reivindicar i defensar la professió de l'advocacia i la feina dels col·legis» en un any 2023 en el qual, precisament, es compliran 40 anys de la fundació del Consell.
Altres assumptes que marcaran el mandat de la nova presidenta serà el desplegament dels projectes de llei d'eficiència organitzativa, processal i digital, i el seu impacte a Catalunya, així com la racionalització del sistema de guàrdies del torn d'ofici o continuar posant noves eines a disposició de les víctimes de violència masclista.
Encarna Orduna (54) va néixer a Tarragona. Llicenciada en Dret per la UB, exerceix com a col·legiada de l'ICAReus des del 1992, entitat de la qual n'és membre de la Junta des del 2008, i com a degana des del 2016.
Redacció: Reus - Diari de Tarragona
Enllaç:
Font: www.diaridetarragona.com
Notícies relacionades