26/01/2022

Els lletrats de l’administració de justícia faran vaga aquest dimecres

Els judicis, declaracions i compareixences previstos als jutjats per aquest dimecres podrien patir retards i anul·lacions. El motiu, la vaga de lletrats que s’ha convocat per aquest dia. Els advocats es concentraran a les portes de l’edifici entre les 11 i dos quarts de dotze del matí. Encara s’han de decretar els serveis mínims i informar de les suspensions de judicis i altres diligències.

L’aturada està convocada per Unión Progresista de Letrados de la Administración de Justicia (UPSJ) i també s’hi ha afegit la Asociación Independiente de Letrados de la Administración de Justicia (AINLAJ). Fan vaga perquè diuen que no volen una justícia low cost i asseguren que un servei públic de qualitat necessita professionals ben retribuïts i considerats.

Les principals reivindicacins són dues: volen que es reconegui la negociació col·lectiva pròpia i millors sous. Respecte la primera, diuen que les seves associacions i els seus sindicats no són inclosos a les meses de negociació i que els sindicats generalistes no defensesn els seus interessos.

Pel que fa al sou, diuen que la gran reforma de 2009 per modernitzar i fer més àgil la justícia va significar que moltes competències dels jutges es traspassessin als lletrats. Llavors es va dir que la situació econòmica del país no permetia una compensació.

Asseguren que més de 10 anys després, el Ministeri de Justícia no ha adequat encara el sou d’aquests professionals a les noves funcions. La llei de Pressupostos Generals de l’Estat de 2021 va obligar el ministeri a negociar una adequació salarial. Com que això no s’ha fet, els advocats fan aquesta vaga, diuen.

Font: www.terrassadigital.cat