Veure totes les notícies

15/12/2022

El TS confirma que cal revisar les penes per delictes sexuals

Després d’avançar-ho el 29 de novembre passat, la sala penal del Tribunal Suprem (TS) va confirmar que és “obligatori” revisar les penes de delictes sexuals després de l’aprovació de la llei del “només sí és sí” perquè considera que la nova legislació és “més beneficiosa” i cal aplicar la retroactivitat de la llei penal més favorable al reu.

Ahir va fer públic tot el contingut de la sentència que condemna a nou anys de presó dos exfutbolistes de l’Arandina en el cas d’abús sexual a una menor de 16 anys el 2017, advertint que, si s’hagués aplicat l’anterior legislació, la pena seria un any superior. Considera que la pena imposada “és el resultat d’ajustar la proporcionalitat de la culpabilitat a la penalitat imposable”.

Segons s’explicita en el text, “l’acomodació de la pena al nou text penal és obligatòria per aplicar-se la retroactivitat de la llei penal més favorable al condemnat en virtut de la llei posterior més beneficiosa aplicant l’article 2.2 del Codi Penal”, i hi afegeix que cal revisar les penes dels casos “que estiguin en fase d’execució”, a més dels que estiguin “en fase de dictat de sentència”, en judici oral, en fase de recursos d’apel·lació o de cassació.

El TS accepta el recurs de la fiscalia i estima eliminar l’atenuant sobre la proximitat d’edat entre els agressors i la víctima que havia aplicat el Tribunal Superior de Justícia de Castella i Lleó. Aquesta decisió té el vot particular del magistrat Ángel Luis Hurtado, que entén que s’hauria de mantenir l’atenuant.

Redacció: El Punt Avui

Enllaç: https://www.elpuntavui.cat/societat/article/5-societat/2230509-el-ts-confirma-que-cal-revisar-les-penes-per-delictes-sexuals.html

Font: www.elpuntavui.cat