18/03/2014

El jutge Vidal i l'advocat Sàmper, al Moment Zero

El magistrat de l'Audiència de Barcelona i el president del Consell dels Col·legis d'Advocats de Catalunya protagonitzaran el pròxim dinar-col·loqui

La cita, el 27 de març al Born Centre Cultural

El magistrat de l'Audiència de Barcelona Santiago Vidal i el president del Consell dels Col·legis d'Advocats de Catalunya, Miquel Sàmper, seran els pròxims convidats, el dijous 27 de març, del cicle de conferències Moment Zero, coorganitzat per El Punt Avui, l'entitat que porta el mateix nom i el Born Centre Cultural, on es farà el dinar-col·loqui.

Vidal, amb una trajectòria professional de 25 anys, es va donar a conèixer el 1998 en dictar la primera condemna a l'Estat espanyol pel delicte de negació de l'Holocaust, contra el neonazi Pedro Varela, propietari de la Llibreria Europa de Barcelona.

L'any passat també va reobrir el cas contra els aviadors italians que van bombardejar Barcelona durant la Guerra Civil per crims contra la humanitat. El jutge, que acaba de publicar el llibre Els set pecats capitals de la justícia, destaca per la vocació divulgativa amb la premsa i la seva faceta d'opinador. A més, és un dels signants del manifest dels jutges en defensa de la legalitat del dret a l'autodeterminació.

Amb ell, Sàmper, degà del Col·legi d'Advocats de Terrassa i president del Consell de l'Advocacia Catalana, que representa els 14 col·legis d'advocats de Catalunya, és una de les persones que més s'ha significat en defensa del català a la justícia. A banda, acaba de signar un acord amb la Mesa del Tercer Sector Social per defensar els drets de la gent en situació d'exclusió social.

Per poder-hi assistir cal enviar un correu electrònic a inscripcions@momentzero.cat després d'haver fet l'ingrés de 25 euros que costa el dinar al número de compte 2100 8101 99 2200168796. El cicle pretén analitzar la situació de Catalunya i els reptes futurs als quals s'enfronta. Des que es va encetar a l'octubre, ja hi han intervingut el sociòleg Salvador Cardús, l'abat de Montserrat, Josep M. Soler; el secretari general de la UGT, Josep M. Àlvarez, i el professor d'Esade Àngel Castiñeira.

Font i f