Veure totes les notícies

26/02/2014

El CGPJ creu que la llei de seguretat vulnera drets

 

 

El Consell General del Poder Judicial (CGPJ) posa en dubte la constitucionalitat de l'avantprojecte de llei de seguretat ciutadana proposat pel ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz. L'informe, elaborat per dos vocals –el conservador Wenceslao Olea i la progressista Victoria Cinto– i encara no aprovat pel ple del consell, apunta que el redactat vulnera la Constitució i proposa que es retiri o es reescrigui, segons publicava ahir el diari El País.

En l'informe s'afirma que es justifica la intervenció de la policia en massa situacions i es considera que la simple sospita que es puguin produir incidents no justifica que una autoritat pugui denunciar un acte públic a priori. A més, la regulació de la identificació de persones és de “constitucionalitat dubtosa”, així com també la possibilitat de dur a terme detencions “per faltes penals o infraccions administratives”.

Els vocals també qüestionen que es pugui escorcollar una persona “per sancionar una infracció”, a més de criticar l'ambigüitat que permet despullar l'afectat. L'informe elaborat pels vocals rebutja que agents de seguretat privada puguin dissoldre reunions o manifestacions. Ahir el CGPJ responia a la publicació de l'informe aclarint que és una proposta no aprovada.