08/03/2023

Cap a la plena igualtat. Els articles de la CEDAW. Fins el 31 de maig

Dates: 08/03/2023 - 31/05/2023

Lloc: Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Girona (Planta baixa)

Preu: Gratuït

Horari: 9:00-14:00 h

Descripció

Una breu introducció sobre la Convenció CEDAW: Convenció sobre l'Eliminació de Totes les Formes de Discriminació Contra la Dona. Un recurs que amb l'ajuda de vinyetes humorístiques i un resum molt breu dels articles que impacten directament a les dones, pretén acostar i donar a entendre els diferents drets. Per a la seva edició, hem comptat amb vinyetes cedides en la seva majoria per diferents edicions del festival  Humoràlia, la mostra d'humor gràfic que impulsa la Coordinadora d'ONGD i altres Moviments Solidaris de Lleida bianualment.

La Convenció va ser aprovada per les Nacions Unides l’any 1979 i, actualment, ja ha estat ratificada per més 187 països, entre els quals l’Estat espanyol . És l’únic tractat de drets humans que inclou el dret de la dona a decidir sobre el nombre de fills que vol tenir, en quin interval ho vol fer, i a tenir accés a l’educació i els mitjans materials i espirituals que li permetin exercir aquests drets. Es tracta d’una convenció molt important perquè amplia la responsabilitat estatal a actes comesos per persones privades, empreses, institucions no estatals o ONG. I, a més, obliga els Estats a actuar, i no només denunciar o condemnar, per eliminar la discriminació contra les dones, tant abolint lleis, costums i pràctiques discriminatòries com legislant per assolir la igualtat efectiva.

Exposició cedida pel Centre de Recursos Espai de Solidaritat

Biblioteca de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Girona