04/12/2014

Rajoy i els agents socials, reunits sobre l'ajuda als parats de llarga durada
El govern espanyol proposa una prestació de fins a 450 euros mensuals als aturats que han esgotat totes les ajudes

El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, i els màxims responsables dels sindicats UGT i Comissions Obreres i de les patronals CEOE i CPime estan reunits avui, per primer cop, en 6 mesos. Sobre la taula algunes de les mesures proposades en el document marc de la trobada del 29 de juliol passat.

Una de les principals propostes és l'establiment d'una ajuda als parats de llarga durada que ja no cobren prestacions. Aquesta ajuda es podria situar al voltant dels 400 euros, però els sindicats consideren que no és suficient. La nova prestació es podria rebre duran un màxim de 6 mesos, sense possibilitat de pròrroga, i estaria entre els 426 i els 480 euros. Els sindicats demanen que es mantingui mentre l'atur no sigui inferior al 20% durant dos trimestres seguits.

La proposta tal com la planteja el govern espanyol beneficiaria unes 300.000 persones, mentre que els sindicats voldrien arribar al mig milió  aturats.

En aquesta ocasió, un cop acabi la reunió

Font: 324.cat