18/07/2014

Professionals catalans denuncien inspeccions d´Hisenda abusives

Els col·legis professionals d'advocats, d'economistes, de gestors administratius i de titulats empresarials de Catalunya i la patronal Pimec van elevar una queixa a l'Agència Tributària perquè "cessin les inspeccions abusives i vulneradores que es fan en empreses i despatxos professionals".

Els col·legis professionals, als quals es van sumar també l'associació espanyola d'assessors fiscals a Catalunya, van enviar una carta a l'Agència Tributària (AEAT) en la qual li van traslladar la seva "preocupació per la manera com òrgans de la inspecció de tributs estan realitzant els registres en locals de contribuents".

La carta va ser signada pel Col·legi d'Advocats de Barcelona, el col·legi d'Economistes de Catalunya, el Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya, l'Il·lustre Col·legi de Titulats Empresarials, la patronal Pimec, l'Associació espanyola d'assessors fiscals a Catalunya i el Col·legi de l'Advocacia de Lleida.

En ella, van expressar el seu "malestar" perquè interpreten com "abusives i vulneradores" les inspeccions fiscals que es duen a terme en empreses i despatxos professionals de CAtalunya.

Per aquest motiu, en la seva missiva, els col·legis professionals i les altres associacions, van instar a l'Agència Tributària perquè "cessin" aquestes inspeccions, perquè, segons ells, "atempten contra els drets fonamentals constitucionalment garantits com la inviolabilitat del domicili, la protecció de dades personals, la intimitat i el secret de comunicacions".

Els col·legis professionals consideren que aquesta vulneració de drets fa que "les esmentades actuacions" siguin "nul·les de ple dret".

El Col·legi d'Advocats de Barcelona i la resta de col·lectius professionals va denunciar, també, que aquestes intervencions es van realitzar sense autorització judicial i d'acord amb una autorització merament administrativa del delegat de l'Agència Tributària "sense motivació".

En la denúncia també s'assegura que en les inspeccions "no es té en compte si el local constitueix el domicili constitucionalment protegit de l'interessat" i que, un cop produïda l'entrada, "no es discrimina la informació que és objecte de la citada intervenció i no es realitza la preceptiva informació al contribuent dels seus drets".

Font: Diari de Girona