28/04/2015

Les advocades són les que més ajornen la maternitat
Tenen el primer fill entre els 36 i 40 anys, quatre anys més tard que la mitjana
Un estudi també revela que les lesions per desplaçaments són la principal patologia que afecta els lletrats

Les advocades estan al capdavant de les professionals liberals que més endarrereixen la maternitat. Les lletrades tenen el primer fill entre els 36 i 40 anys, uns quatre anys més que l'actual mitjana espanyola. A Catalunya, el gruix de dones (un 68%) que tenen el primer fill se situen entre els 20 i els 34 anys, i a patir dels 35 anys i en endavant baixa al 30% de dones. A més, les lletrades tenen més avortaments que la mitjana.

Així ho detalla un estudi, realitzat amb dades facilitades pels col·legis d'advocats de Catalunya, Biscaia, Madrid i Màlaga, presentat ahir al Col·legi d'Advocats de Barcelona. La Fundació Institut de la Investigació Aplicada a l'Advocacia va encarregar l'anàlisi de les patologies dels advocats a Espanya, a patir de les baixes i lesions recollides entre els anys 2010 i 2014 per les respectives mutualitats.

Els investigadors fixen que la principal incidència que registren els lletrats són lesions per desplaçaments en la seva professió (20%). Aquesta traumatologia agrupa des de fractures, hematomes i lumbàlgies a pròtesis, ja que el 30% de l'horari laboral estan anant a jutjats i a visites. En l'àmbit psicosocial, un 3% han estat tractats per estrès i ansietat. I pel que fa a accidents cardiovasculars, només s'enregistren en un 1,5% dels lletrats, tot i que un 19% van visitar el servei de cardiologia. Clouen que el percentatge d'advocats que podrien tenir una d'aquestes incidències és del 25%.

La presidenta de la fundació, Sílvia Giménez- Salinas, va afirmar que “l'informe és un primer pas per aprofundir les causes de les patologies”, i també per capgirar que “l'advocacia sigui una professió que no ajuda la maternitat.”

Font i Foto: El Punt Avui