23/07/2014

L’advocacia jove catalana es concentra contra la reforma de la justícia gratuïta

El Grup d’Advocats Joves de Barcelona organitza una concentració per mostrar el “rebuig” a la reforma de la Llei de justícia gratuïta proposada pel Ministeri de Justícia. En aquest acte de protesta hi acudiran també representants i membres dels Grups d’Advocats Joves dels diferents Col·legis d’Advocats de Catalunya i Joves Advocats de Catalunya. El text del projecte de llei, tal com està redactat en aquest moment atempta contra un servei públic essencial per a la ciutadania. Per aquest motiu l’advocacia jove catalana vol mostrar la seva oposició al mateix i demana una reforma que s’ajusti a les necessitats reals i que permeti mantenir la qualitat en un servei essencial d’una societat democràtica.

Durant l’acte els representants de l’advocacia jove llegiran un manifest en el qual s’instarà a tots els advocats catalans, als Col·legis d’Advocats catalans i als ciutadans “a fer ús dels seus drets democràtics i a oposar-se a les reformes que suposin un menysteniment dels seus drets”. Paral·lelament, també manifestaran el seu total rebuig a la reforma de la Llei de justícia gratuïta, la Llei de serveis professionals, la Llei de seguretat ciutadana, la Llei de jurisdicció voluntària i la Llei de taxes, entre d’altres reformes restrictives de drets.

Aquest acte reivindicatiu tindrà lloc el proper dijous, 24 de juliol, a les 19.30h, davant el Palauet Casades del Col·legi d’Advocats de Barcelona. El GAJ de Barcelona i l’advocacia jove catalana se sumen d’aquesta manera als actes de protesta que també realitzaran el 24 de juliol, les Juntes de Govern dels 83 Col·legis d’Advocats d’Espanya.

Font: eljurista.cat