Un pèrit informàtic madrileny ha demostrat la senzillesa amb què es pot enganyar amb el servei de missatgeria
El pèrit informàtic del Col·legi d'Enginyers en Informàtica de Madrid Javier Rubio ha demostrat la facilitat amb què es poden manipular els missatges enviats a través de la popular aplicació WhatsApp, i alerta que no se'ls ha de donar validesa com a proves judicials, ja que la manipulació "no deixa rastre".
L'estudi anual de Mobile Marketing reflecteix que el 75% dels usuaris de 'smartphone' tenen instal·lada l''app' de missatgeria instantània WhatsApp, cosa que demostra la seva popularitat. No obstant, la privacitat d'aquesta aplicació s'ha posat en dubte en diferents ocasions, ara amb la demostració per part d'un pèrit informàtic de la vulnerabilitat del programa.
En un article tècnic, Rubio verifica que els missatges rebuts en un 'smartphone' en què està instal·lat WhatsApp poden ser manipulats de manera relativament senzilla i sense deixar cap rastre, "alterant directament la base de dades en què s'emmagatzemen".
Davant la fragilitat de la seguretat d'aquesta aplicació, Rubio ha indicat que els missatges emesos per aquesta xarxa de missatgeria no haurien de ser admesos com a proves fiables en un procés judicial, cosa cada vegada més habitual, com en el cas de la mort d'Asunta, la nena d'origen xinès que va aparèixer sense vida en una localitat pròxima a Santiago el 2013 i que, presumptament, va enviar un WhatsApp a una amiga dient que l'havien intentat matar.
"Els missatges alterats poden passar perfectament per autèntics i ni tan sols un examen forense practicat per un pèrit informàtic podria certificar que no han patit manipulació", ha assegurat l'enginyer.
Així mateix, aquest pèrit ha aclarit que quan s'accepti a tràmit un missatge instantani com a prova en un procés judicial, hauria d'estar avalada per un informe d'un pèrit informàtic, tal com va quedar reflectit en una sentència del Tribunal Suprem al maig.
Font i Foto: elperiodico.cat
Notícies relacionades