20/03/2015

El ministre de Justícia visitarà Reus per celebrar els 170 anys del Col·legi d'Advocats
Pere Lluís Huguet rebrà la Gran Creu al Mèrit al Servei de l'Advocacia

El ministre de Justícia, Rafael Català, serà a Reus, el proper divendres, 27 de març, per tal de participar en l'acte de celebració dels 170 anys del Col·legi d'Advocats de la capital del Baix Camp. A partir de les 7 de la tarda, al Palau Bofarull, s'hi reuniran les autoritats judicials més importants de Catalunya i l'Estat, amb la presència del conseller de Justícia, Germà Gordó, i els presidents de l'advocacia espanyola, Carlos Carnicer, i de la catalana, Abel Pié. Així mateix, està confirmada la presència de més de 45 degans de col·legis de tot l'Estat, i en total, més de 140 autoritats o representants d'entitats.

En primer terme, l'acte servirà per imposar les togues als nous col·legiats, com són Cristina Colom Lázaro, Anna Ferrer Roig, Aleix Folch Gomis, Manuel Hortal Molina, Xavier Masdeu Nuñez, Sergi Montaña Suazo, Mónica Olmo Forte i Antonio Vela Torres. D'altra banda, es distingirà als advocats que porten 25 anys en la seva professió: Alejandro M. Altés, Esteve Baiges, Salvador Batllet, Andres Avelino de Donato, Joan Maria Gispert, Carles Just, José Miquel Nuñez, Jordi M. Olive, Núria Pedrola, Gonzalo Balas, Josep M. Pons, Maria Dolors Puig i Montserrat Solé.

Per últim, el president del Col·legi d'Advocats de Reus, Pere Lluís Huguet, rebrà la Gran Creu al Mèrit al Servei de l'Advocacia, i es realitzarà un sopar, a partir de dos quarts de 10 de la nit, al restaurant L'Orangerie Clos de Barenys, amb ball de l'orquestra Reservoir Rocks. En declaracions a Reusdigital.cat, Huguet espera que aquest acte serveixi com una reivindicació de la justícia de proximitat, davant els intents de les lleis espanyoles de carregar-se els jutjats de Reus.

Com a curiositat, aquest divendres 20 de març, a partir de dos quarts de 5 de la tarda, els col·legis d'advocats de Reus i Tarragona disputaran un partit de futbol 7, al camp del Reus Deportiu. Ambdós equips reproduiran el derbi disputat la setmana passada entre el Nàstic i el CF Reus.

Font i Foto: reusdigital.cat