Veure totes les notícies

29/04/2015

Creixen un 80% les multes de trànsit durant els anys de la crisi
L'estudi, fet per Línia Directa, revela que el 92% dels conductors consideren que la finalitat de les sancions és sobretot recaptatòria

 

La Dirección General de Tráfico (DGT) ha incrementat en un 80% les multes de trànsit durant la crisi -entre els anys 2007 i 2013-, amb un registre de 29 milions de sancions enfront els 16 milions que es van produir entre 2000 i 2006, segons recull un estudi de la Fundació Línia Directa. L'informe inclou una enquesta que revela, a més a més, que segons el 92% dels conductors -l'equivalent a 24 milions de persones- la finalitat de les multes a Espanya és eminentment recaptatòria.

 

L'estudi precisa que més del 50% de les sancions són per excés de velocitat, una tipologia de multa que és més fàcil d'aconseguir que l'alcoholèmia o la utilització del mòbil mentre es condueix. L'informe s'ha fet sobre l'anàlisi de més de 770.000 multes imposades entre 2009 i 2014, a més de les dades facilitades per la DGT, així com l'enquesta a 1.200 conductors assegurats per Línea Directa.

 

Els resultats de l'estudi també revelen que només el 11% dels conductors espanyols creu que els radars es col·loquen únicament per raons de seguretat, mentre el 85% considera que els parquímetres tenen un afany clarament recaptatori. Una altra opinió generalitzada entre els conductors és que un dels principals problemes relacionats amb les sancions de trànsit és la indefensió a l'hora de recórrer. En aquest sentit, només el 8% dels conductors sancionats creu que hi ha garanties per reclamar i el 70% s'acull a la reducció per pagament perquè creuen que és molt complicat guanyar.

 

Un 52% dels conductors es mostra a favor d'imposar multes de trànsit en funció de la renda i gairebé 8,2 milions són partidaris de la taxa 0 d'alcoholèmia. A més, el 20% (5,2 milions de conductors) considera que les multes contribueixen a reduir la sinistralitat i el 98% són partidaris que l'Administració destini els diners recaptats a millorar la seguretat viària.

 

Sobre els 29 milions de sancions imposades per la DGT en el període de 2007 a 2013 -aproximadament el 3% dels desplaçaments per carretera-, l'informe mostra que en els dos últims anys s'ha produït un descens de les multes, el que és atribuïble a una menor mobilitat, la major conscienciació del conductor i a algunes mesures com el pagament immediat o les campanyes de vigilància contra l'alcohol i les drogues.

 

El perfil del sancionat, segons l'anàlisi de les dades, és el d'un home, amb experiència de conducció, de 35 a 44 anys i reincident, i l'import mitjà de les sancions se situa en 208 euros.

 

En un dibuix del mapa de l'Estat per conèixer on i a qui sancionen més, Terol, Conca i Girona són les que més sancionen, mentre que al costat oposat es troben Almeria, Zamora i Àlaba. En el rànquing per ajuntaments, els líders en sancions són els de Barcelona, Madrid i Sant Sebastià, als quals segueixen Terrassa, Granada i Tarragona

 

 

Font i Foto: ara.cat