10/10/2014

Convocatòria Elecccions Junta Directiva Agrupació de Joves Advocats de Girona

CONVOCATÒRIA ELECCCIONS JUNTA DIRECTIVA

AGRUPACIÓ DE JOVES ADVOCATS DE GIRONA

Per acord de la Junta Directiva de l’Agrupació de Joves Advocats de Girona, en sessió de 06 d’octubre de 2014, i de conformitat amb el que preveuen els articles 36 i següents d’aquesta Agrupació, al haver expirat el mandat de la mateixa, ES CONVOQUEN ELECCIONS per cobrir els càrrecs de la seva Junta Directiva.

La celebració de les eleccions tindrà lloc el dia 14 de novembre de 2014 a la seu de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Girona (ICAG), de 10:00 a 14:00 hores, i de 16:00 a 20:00 hores, actuant la Junta Directiva sortint com a Junta Electoral.

Les candidatures s’hauran de presentar, amb indicació del càrrec a què es presenten, i de conformitat amb el que preveuen els estatuts del JAG, a la Secretaria de l’ICAG com a mínim 15 dies hàbils abans de la data de celebració de les eleccions, i hauran de ser formades per dotze membres numeraris, per tant, que compleixin els següents requisits:

• Estar col·legiat a l’ICAG
  • Tenir una edat igual o inferior a 40 anys
  • Manifestar per escrit dirigit a la Junta Directiva del JAG la voluntat d’incorporar-se al JAG

El candidat a la presidència tindrà la representació de cada candidatura.

La Junta Directiva, una vegada exhaurit el termini de presentació de candidatures, proclamarà candidates aquelles llistes que reuneixen els requisits establerts. En cas que es presenti una sola candidatura aquesta serà nomenada electa automàticament, sense necessitat de celebrar votació.

La proclamació de les candidatures o, en el seu cas, de la candidatura nomenada electa automàticament, es publicarà al taulell d’anuncis de l’ICAG i es comunicarà als interessats.

Per a la celebració de l’elecció es constituirà la Mesa electoral a la seu de l’ICAG, que estarà integrada per tres membres de la Junta Directiva, designats a l’efecte per aquesta, dels quals un actuarà com a President, un com a Secretari i l’altre com a Vocal.

En la Mesa electoral hi hauran dues urnes separades pels vots dels col·legiats exercents i no exercents. Les urnes hauran d’ésser tancades, deixant tan sols una ranura per a la introducció del vots.

Un cop constituïda la Mesa electoral el President de la Mesa indicarà el començament de la votació. A l’hora prevista per finalitzar la votació es tancaran les portes i únicament podran votar els col·legiats que es trobin dins de la sala on es dugui a terme la votació. Finalment votaran els membres de la Mesa.

La Mesa resoldrà, en el mateix moment, totes aquelles qüestions que es puguin plantejar durant la votació.

Les paperetes seran editades per la Junta Directiva i seran de la mateixa mida i color. Així mateix, la Junta Directiva també facilitarà els sobres, que hauran de ser de la mateixa mida i color, on caldrà dipositar les paperetes en el moment de la votació.

Els votants hauran d’acreditar a la Mesa electoral llur personalitat, amb l’exhibició del D.N.I, passaport o carnet de conduir. La Mesa comprovarà la inclusió del votant en el cens, el President de la Mesa pronunciarà en veu alta el nom i cognoms del votant, indicarà que vota i tot seguit introduirà el sobre a l’urna corresponent.

Acabada la votació es procedirà a l’escrutini, llegint en veu alta totes les paperetes. Seran declarats nuls aquells vots que continguin expressions alienes al contingut estricte de la votació o que continguin tatxades o raspadures.

Finalitzat l’escrutini, el President de la Mesa anunciarà el resultat i proclamarà electa a la candidatura que hagi obtingut major nombre de vots. En cas d’empat s’entén elegit el que ha obtingut més vots entre els exercents.

La Junta Directiva resoldrà els recursos que s’interposin en el procés electoral o contra el seu resultat, que s’admetran en un sol efecte i no suspendran la votació, proclamació i possessió dels elegits, llevat quan així s’acordi per causes excepcionals mitjançant resolució expressa i motivada. Contra les resolucions de la Junta Directiva no hi cabrà cap recurs.

L’elecció dels membres de la Junta Directiva es farà per votació directa i secreta dels col·legiats. El vot dels col·legiats en exercici tindrà el valor doble que el vot dels que no exerceixen.

En cap cas s’admetrà el vot delegat ni el vot per correu.

La Junta Directiva en funcions del JAG

Girona, 09 d’octubre de 2014