Veure totes les formacions

28/04/2023

CURS D’ESPECIALITZACIÓ PER L’ASSISTÈNCIA LLETRADA A VÍCTIMES DE VIOLENCIA MASC. I FORM. CONTINUADA
De les 16 a les 20
Sala d'actes ICAG

CURS D’ESPECIALITZACIÓ PER L’ASSISTÈNCIA LLETRADA DE VÍCTIMES DE VIOLÈNCIA MASCLISTA I FORMACIÓ CONTINUADA PER MÒDULS (2023)

La Comissió contra la violència masclista i per la igualtat del Col·legi d l’Advocacia de Girona ha organitzat una nova edició del curs d’especialització per l’assistència lletrada a víctimes de violència masclista i sexual.

En el curs intervindran persones expertes reconegudes per la seva notable trajectòria professional, dedicació i estudi. Per tant, creiem que l'excel·lència del curs ofereix una oportunitat de formació d'interès per als companys i companyes que volen estar al dia de les novetats legislatives i jurisprudencials. Tanmateix, el curs es destina a l'advocacia que es vulgui incorporar al torn específic d'assistència lletrada a víctimes de violència masclista i sexual.

L’objectiu del curs és proporcionar una formació tècnica i jurídica completa i de qualitat per especialitzar-se professionalment en l’àmbit de l’assistència lletrada a víctimes de la violència masclista.

Per això, el curs es centra en l'estudi específic del dret substantiu i processal en tots els àmbits jurisdiccionals (civil, penal, laboral, estrangeria, jurisdicció de menors, etc.) i amb especial atenció a les recents reformes legislatives i jurisprudencials. A més, en el curs analitzarem l’abordatge de la violència masclista amb perspectiva de gènere i amb un enfocament pluridisciplinari, ja que és imprescindible la coordinació entre les persones professionals, serveis i recursos de la xarxa d'atenció a les dones víctimes de violència masclista i sexual, i als seus fills i filles. Altrament, el curs permetrà conèixer els serveis i recursos de la xarxa a la demarcació de Girona.

Aquest curs habilita per a la incorporació a l’exercici en el Torn d’assistència lletrada a víctimes de la violència de masclista. Tanmateix també creiem és indispensable com a reciclatge i dins el marc de formació continuada, per tots els lletrats i lletrades que ja formen part d’aquest torn especialitzat.

Per obtenir el certificat d’aprofitament del curs que habilita l’alta a la incorporació del Torn d’Ofici d’especialització,  caldrà acreditar una assistència mínima del 80 % de les sessions teòriques, el 100 % de les sessions pràctiques i superar una prova final de capacitació.

Així mateix, el mòdul III del curs garanteix la formació específica necessària prevista a als articles 23 i següents de la Llei 10/2022 (en concret l’article 28) de garantia integral de llibertat sexual, per a les advocades i advocats que es dediquin a la defensa de les víctimes de violència sexual. Per tant, l’assistència al mòdul III habilitarà l’accés i permanència al torn d’ofici de violència masclista en l’exercici de la defensa de les víctimes de violència sexual.

CALENDARI DE LES SESSIONS

• Sessions teòriques: Dijous tarda i Divendres matí : 20, 21, 27 i 28 d’abril, 4, 5, 11, 12 25 i 26 de maig 2023.
  • Sessions pràctiques: Dijous tarda i Divendres matí : 1, 2 i 8 de juny de 2023.
  • Data prova: divendres 9 de juny de 2023.

PREU DEL CURS:

PREUS PER L’ADVOCACIA DE L’ICAG :

PREU DE TOT EL CURS: 220 €

PREU DEL CURS PER A ADVOCADES I ADVOCATS QUE JA ESTAN D’ALTA AL TORN DE VÍCTIMES DE VIOLÈNCIA : 110 €

PREU PER MÒDULS:

• MÒDUL I: 25 €
  • MÒDUL II: 100 €
  • MÒDUL III: 50 € i gratuït per advocats i advocades que estiguin al Torn d’assistència lletrada a víctimes de violència masclista, però caldrà inscripció prèvia
  • MÒDUL IV: 25 €
  • MÒDUL V: 25 €
  • MÒDUL VI: 25 €
  • MÒDUL VII: 25 €
  • MÒDUL VIII: 25 €

PREUS PER L’ADVOCACIA D’ALTRES COL·LEGIS I ALTRES PROFESSIONALS:

PREU PER TOT EL CURS: 270 €

PREU PER MÒDULS:

• MÒDUL I: 35 €
  • MÒDUL II: 120 €
  • MÒDUL III: 60 €
  • MÒDUL IV: 35 €
  • MÒDUL V: 35 €
  • MÒDUL VI: 35 €
  • MÒDUL VII: 35 €
  • MÒDUL VIII: 35 €

FORMAT DEL CURS:

El curs es farà en format presencial.