Trànsit prohibirà per decret que els patinets elèctrics vagin per la vorera i els farà controls d'alcoholèmia

29/11/2018

La DGT ultima una norma que, a més, establirà una velocitat màxima de 25 quilòmetres per hora per a aquests vehicles

 

La Direcció General de Trànsit treballa en un reial decret per impedir que els patinets elèctrics circulin per la vorera i per establir una velocitat màxima per a aquests vehicles de 25 quilòmetres per hora. L’anunci de la DGT es produeix després que aquest dimecres transcendís la mort d’una dona de 92 anys després de ser atropellada per un patinet elèctric a Esplugues de Llobregat.

Com ja va avançar EL PERIÓDICO, Trànsit treballa en una normativa bàsica estatal que posteriorment podran ampliar els ajuntaments. La idea de la DGT és que els usuaris d’aquests patinets no necessitin un permís de conducció, ja que estan catalogats com a vehicle de mobilitat personal amb propulsió elèctrica, però sí que s’hagin de sotmetre a controls d’alcoholèmia i drogues, com els conductors d’automòbils.

 

La prohibició que els patinets elèctrics i vehicles similars circulin per les voreres està molt en sintonia amb la normativa que ja regeix a la ciutat de Barcelona. D’acord amb el reglament de la capital catalana, aquests cicles han de circular pels carrils bici i només les joguines infantils com les denominades 'hoverboard' poden anar per les voreres.

 

 

 

 

En aquest sentit, aquestes indicacions també van molt d’acord amb les diferents categories que preveu establir la DGT i que en alguns casos obligaran a matricular certs patinets elèctrics de més pes i dimensions.

La DGT ja va emetre una instrucció sobre "vehicles de mobilitat personal" (VMP) el 2016 en què destacava que no podien ser assimilats als vianants ni ser considerats vehicles a motor.

Partint d’aquesta base, s’assenyalava que els VMP poden ubicar-se físicament "a la calçada, sempre que es tracti de vies expressament autoritzades per l’autoritat local", però deixava en mans dels ajuntaments autoritzar la seva circulació per voreres, zones per als vianants, parcs o habilitar carrils especials amb les prohibicions que consideressin necessàries.

Al no ser vehicles a motor, afegia, no requereixen autorització administrativa per circular –"fins que no es reguli definitivament, no es pot exigir a l’usuari la titularitat de permís o llicència de conducció"– i tampoc una assegurança obligatòria.

 

Font i Fotos: El Periodico