DECLARACIÓ DE BARCELONA 2016

04/03/2016

DECLARACIÓ DE BARCELONA 2016

Barcelona, a 19 de febrer de 2016

Els consells i col·legis d'advocats sotasignats, reunits a Barcelona, ​​han estat alertats per les últimes notícies rebudes des del Col·legi d'Advocats de París en relació amb la modificació legal que el Govern pretén aprovar en les pròximes setmanes i que suposarà ampliar indefinidament les mesures extraordinàries adoptades després dels atemptats de París de novembre de 2015.

Aquestes mesures excepcionals suposen una restricció de les garanties dels ciutadans davant la possibilitat d'actuació discrecional per part de les forces i cossos de seguretat sense control d'autoritats independents.

La simple denúncia o sospita es considerarà suficient per realitzar tant intervencions policials al carrer com entrades i registres en domicilis i detencions sense la presència d'advocat en les primeres quatre hores incloent-hi els menors d'edat, majors de 13 anys.

Per tot això, els sotasignats volen fer constar i advertir que:

• Les garanties jurídiques que durant tants anys han sustentat i fonamentat la República Francesa en particular; però també, les societats democràtiques en general; són part essencial d'aquesta estructura democràtica i element indispensable dels drets dels ciutadans.

• Sense perjudici del risc real de comissió d'atemptats terroristes a tot Europa, la seguretat nacional no es pot imposar sense límit restringint les llibertats individuals o col·lectives que tant ha costat aconseguir.

• Posar en risc els valors propis de les nostres societats democràtiques que han fonamentat la construcció de la Unió Europea, suposaria donar un triomf als que imposen el terror.

• Qualsevol decisió política ha d'estar sempre supeditada a garantir el dret de defensa dels ciutadans i la presumpció d'innocència i oblidar aquests principis suposa destruir els fonaments de la democràcia.

Per tot això, els sotasignats rebutgen contundentment les mesures proposades pel Govern francès i alerten que els representants de l'advocacia, com a garants de la protecció dels drets dels ciutadans, les combatran amb totes les seves armes jurídiques i democràtiques.