Curs sobre “El Tribunal Europeu de Drets Humans”

dilluns, 31 març, 2014 - 09:00

Curs sobre “El Tribunal Europeu de Drets Humans

Circular 22/2014

Benvolgut/uda company/a,

Des del Consell dels Il·lustres Col·legis d’Advocats de Catalunya i  l’ Institut de Drets Humans de Catalunya s’ha organitzat un curs semi-presencial sobre “El Tribunal Europeu de Drets Humans” especialment dissenyat per als advocats i les advocades membres dels vostres Col·legis.

Amb aquesta activitat es pretén facilitar l’accés i la utilització del sistema europeu de protecció dels drets humans. Per això es planteja un curs per l’advocacia que aprofundeix en l’estudi del Conveni Europeu de Drets Humans i dóna les eines per a presentar demandes davant del TEDH, analitzant tant les seves possibilitats com les seves limitacions.

Per a impartir el curs es compta amb un cos docent d’excepció, els experts que treballen al TEDH diàriament: jutges, juristes del cos de funcionaris i advocats amb amplia experiència en la presentació de demandes. Concretament comptarem amb la participació dels jutges del TEDH representants de l’estat espanyol i andorrà, Luis López Guerra i Josep Casadevall; amb l’advocat Benet Salellas i Vilar amb una amplia experiència en casos davant el TEDH com el del bloc de Salt; amb un membre de l’equip jurídic del TEDH, Guillem Cano; i amb el professor de Dret Internacional, expert en el sistema europeu, Jaume Saura.

Adjunt, us enviem la informació detallada del curs semi-presencial que tindrà lloc del 31 de març al 12 maig de 2014. Les unitats teòriques es desenvoluparan en la plataforma de formació virtual aulaIDHC.org, facilitant el seu seguiment per part dels advocats i advocades en actiu i es complementaran amb dues sessions presencials el 9 i 10 de maig al Centre d’Estudis Jurídics de Barcelona.  També podeu consultar la informació en: http://www.aulaidhc.org/ca/cursos/curs-semi-presencial-sobre-tribunal-europeu-drets-humans.php

Cordialment,

Carles Mac-Crag Prujà